dilluns, 2 d’octubre del 2017

GUIÓ DE LA REUNIÓ DE PARES I MARES (2/10/17)

ESTIMADES FAMÍLIES...

AQUÍ US  DEIX   EL  GUIÓ  DE  LA  REUNIÓ  D'AVUI.  PEGAU  UNA  ULLADA  A L'APARTAT  DE  LES  FALTES  D'ASSITÈNCIA  JUSTIFICADES (QUE  NO  HE  PENSAT  A COMENTAR). DISCULPAU, ÉS  QUE  SÓN  MOLTS  DE  TEMES...CREC  QUE  NO  M'HE  OBLIDAT  RES  MÉS,

SI  TENIU  ALGUN  DUBTE, PER FAVOR, CONSULTAU-ME.


MOLTES  GRÀCIES  PER  LA  VOSTRA  ASSISTÈNCIA.







GUIÓ  REUNIÓ  AMB  FAMÍLIES  DE 2n  CURS  de PRIMÀRIA


Curs :  2n                                         Data:  dilluns 2 d’octubre de 2017

OBJECTIU  DEL  CURS:
QUE  APRENGUIN  MOLT  I  BÉ.

            TEMES  A   TRACTAR:

INFORMACIONS GENERALS

l  Informació d’ ENTRADES I SORTIDES a l’escola. Es prega ser puntuals, que tots els infants entrin amb la fila. Si algú arriba un poc tard, que no entri corrent, ni vagi per les grades.
Entrada: 9 h. / Sortida: 14h.  ( per la porta automàtica de l’edifici de Primària).
No acompanyar  fins a la fila. La sortida la feim per les grades del pati i arribam fins a la barrera. És important que ningú se’n vagi sense dir  adéu a la tutora. És convenient autoritzar via agenda si ve a cercar l’infant una persona que no  és l’habitual.
l   
 CIRCULARS:


- es va enviar per correu les Informacions Generals del curs a tots els cursos.
-circular/full d’autorització per sortides sense autocar (pàgina 5 de l’agenda).
-tenim fulls d’autorització per si han de prendre algun medicament.
-tenim fitxes pels alumnes amb alguna patología o al.lèrgia.
-des del curs passat hi ha en marxa el Programa Alerta Escolar.

Ús de L’AGENDA personalitzada.

ØMOLT IMPORTANT: Mirar-la cada dia. Demanar que la mostrin.
ØSempre dins de la motxilla.
ØControlar que no la deixin a casa.
ØEn cas de pèrdua o deteriorament, s'haurà de comprar una  nova.
ØLes absències i retards es justifiquen a l’apartat corresponent, que diu COMUNICACIONS.

Les faltes d’assistència justificades segons  la  Conselleria d’Educació són les següents:

·      -  Malaltia de l’alumne/a.

·        -Cita de l’alumne/a  amb  pediatria o especialista. Ingrés hospitalari.

·        -Mort  o malaltia greu d’un  familiar.

·        -Tramitació  de  documents oficials, presentación a proves o exàmens, citacions  judicials.

·      -  Altres faltes  justificades que l’equip  docent acordi  com  a  vàlides i no siguin  faltes d’assistència  reincidents.(Els  viatges  que  no  siguin  per  motius dels punts  anteriors, no  es  consideren  faltes  justificades, encara que s'ha  de  comunicar  al tutor/a).

ØEls comentaris dels pares també s’han d’escriure a l’apartat que diu COMUNICACIONS. Si duen alguna comunicació pel mestre/a, dur-la oberta per la pàgina i així se'n recordaran quan la treguin. O posar un post-it.

ØA COMUNICACIONS també s’autoritza a que una persona diferent de l’habitual vengui a cercar l’infant.
ØEnguany s’utilitzarà bastant l’espai que diu “Seguiment del treball personal”.

ØNO  escriure a l'espai que tenen els alumnes per escriure.

ØL’HORARI del curs es troba aferrat a la pàgina corresponent de l’agenda. En ell s’ha prioritzat l’estada de la tutora dins de l’aula el major nombre de sessions possible, s’han tingut en compte les de major rendiment per a les àrees instrumentals i la darrera sessió amb la tutora per fer els recordatoris pertinents i l’entrega als pares a la sortida.

ØLes NORMES D’AULA es troben aferrades a l’agenda.

         La tutora imparteix les àrees de “Matemàtiques”, “Llengua Catalana”,          “Llengua Castellana”, “Naturals”, “Socials” "Plàstica" i “Valors socials”.
         L’Educació Física, el mestre Pep Sebastià.
         La Llengua Anglesa, la mestra Yolanda Trilla.
         L'àrea de Música, la mestra Aina Maimó.
         L’àrea de Religió, el mestre Jorge Grau.
         Els suports dels alumnes amb alguna necessitat els farà la mestra de PT i la mestra d’AL, Begoña Pizá. Els reforços, les mestres de Primer.



DIA DE LA FRUITA :

 Continua essent el DIVENDRES per a tota l’escola.
S’intentarà posar una fruita que ens asseguri que se la menjaran, i pot anar acompanyada de fruits secs, un panet petit, unes galetes, una barreta de cereals, etc.




DIA D’ATENCIÓ A PARES:

DIMECRES de 8 a 9. No obstant, es dóna l’opció d’un horari flexible, dins la mida del possible. Generalment, la tutora convocarà els pares. Els pares també poden sol·licitar una reunió a través de l’apartat corresponent de l’agenda.
Comunicar a la tutora els assumptes que us  preocupen a vosaltres o als vostres infants, encara que semblin problemes petits, sobretot si el nin/a conta coses a casa, està trist, no vol venir a escola.  No deixar passar el temps.
Es pot fer ús del correu electrònic personal de la tutora o demanar una tutoria.
El  mail personal és: mcmoral69@gmail.com

 SERVEI DE BIBLIOTECA:     

Els dies de préstec de la biblioteca de l'escola són el dimarts i el dijous de 11'15 a 11'30 h. Han de pensar en tornar els llibres que se'n duguin.

SERVEIS ESCOLARS

l  Escoleta matinera ( de 7’30 a 9 h.)
l  Menjador  ( de 14 a 16 h.) ( En cas que sigui un dia esporàdic, és millor apuntar-lo a l’agenda).


ACTIVITATS EXTRAESCOLARS.

L’encarregada   és  L’APIMA. En cas de dubtes, per favor  dirigir-se a ella.



                                                


INFORMACIONS ESPECÍFIQUES






FUNCIONAMENT I ORGANITZACIÓ DEL CICLE.

Al primer cicle es troben  1r, 2n i 3r cursos. Algunes activitats, com els Tallers Interdisciplinars les faran plegats. Els cursos de 1r i de 2n continuarem cohesionats per a les activitats i les sortides, pel treball conjunt en algunes àrees com la Plàstica quan sigui possible, els Projectes de Medi i el treball per Ambients .



FUNCIONAMENT I ORGANITZACIÓ DE L’AULA.

l Avaluació inicial del grup: les proves d’avaluació inicial es realitzen els primers dies del curs. Es comentaran els resultats a les tutories individuals. Són orientatives. No compten per a l’avaluació de primer trimestre.
La mestra d’Anglès informa que en general, han obtingut resultats entre Notable i Excel·lent.

l Horari escolar: recomanació personal, tenir-lo sempre a la vista ( per exemple, penjat a la gelera). Us serà d’utilitat per comentar activitats del dia i per recordar-vos  les del dia següent. És important tenir presents els dies d’Educació Física, per dur la roba i el calçat adequats, així com una tovallola petita i una camiseta de recanvi. També han de dur uns calcetins per fer “psicomotricitat”. Com el curs passat, hi ha dues sessions de Matemàtiques amb el grup desdoblat.
Novetat: Multiactivitats.

l Rutines diàries: tasques dels encarregats/es setmanals, treim agenda i carpeta viatgera, llegeixen cinc minuts el llibre de taula i inici de la jornada. A la sortida cantam la cançó “És hora de sortir”.

l El material d’aula és comú , és a dir, és de tots.  
Es comparteix i es te cura d’ell. El llapis i la goma tenen el nom. És molt important no rompre’l ni perdre’l. Tenen una capsa amb restes per si ho perden. No es dóna material nou cada vegada que ho perden.


l  Carpetes del gomet vermell /verd

La carpeta del gomet verd es diu carpeta viatgera, i ve i va a casa; la del gomet vermell queda sempre a l’escola (fitxes inacabades)  i projectes de tot el curs (plàstic de Valors i de dites ).

l Arxivadors .  Arxiven en la seva carpeta arxivadora les fitxes acabades i corregides. Cap fitxa s’arxiva sense corregir.

l  Llibres i material : tenen tres quadernets de MATEMÀTIQUES , tres PROJECTES  DE  NATURALS/SOCIALS (un per trimestre) i un quadernet de LECTURES COMPRENSIVES

Es farà simultàniament el PROJECTE ( una sessió setmanal ) i un altre tema de l’àrea ( la resta de sessions) que s’anirà guardant al dossier de Medi fins que es faci el control. Es demanarà la col·laboració de pares, padrins…que tenguin alguna aportació que fer  segons  el tema que es treballi.
Les àrees de Català i de Castellà es treballaran amb fitxes, el quadernet de Lectures  i el quadern de llengües (sobretot per ortografía, dictats preparats, escrits lliures, comprensions orals…).

Les Matemàtiques es treballaran amb els quadernets, el quadern i el racó de MATES DIVERTIDES.

L'àrea de Llengua Anglesa es treballarà sense llibre de text a través de fitxes, jocs i altres materials.
Quan acaben la tasca poden anar al  Racó de “QUÈ  FAIG”.
l  Dur  una bata o una camiseta vella per plàstica. 

l  Dur  berenars sans dins de carmanyoles. Evitar bolleria diàriament i evitar dur-los embolicats en paper d’alumini. Posar el nom a la carmanyola. També és convenient dur una botella d'aigua amb el nom posat. Començam a berenar abans de sortir al pati. Si algú no ha acabat, acaba assegut a un banc o a la grada del pati i després se’n va a jugar.

l És convenient que les jaquetes i els abrics duguin una cinta amb el nom per poder-se penjar al penjador. També és aconsellable posar el nom als polars i jaquetes de xandall perquè hi ha molts d’iguals.

l  No dur juguetes ni cromos a l’escola. Els patis estan organitzats setmanalment amb torns perquè tots els cursos puguin jugar als diferents jocs ( futbol, bàsquet, tenis taula, mato, …). Els materials necessaris els aporta l’escola.
L'horari de pati comença a l'octubre.

l Tema aniversaris: evitar dur pastissos de nata, trufa, etc. Es pot dur una coca dolça tallada, una capsa de galetes, sandwichs… i torcaboques. Beguda  preferiblement no, i llepolies NO. El que dugueu ha de ser bo de repartir per no haver de perdre molt de temps.



És important tenir en compte les intoleràncies i les al.èrgies de la classe.
Si es duen invitacions per a aniversaris, s’han de dur per tots els infants.   Sino,  s’han de repartir fóra de l’escola.

l TEMA DEURES :
El cap de setmana sempre en duran i es donaran alguns durant la setmana. És important tenir a casa material escolar (llapis,goma, tisores, pasta d’aferrar, retoladors, plastidecors…) per les tasques que es puguin donar. 

Si no es diu el contrari, normalment els deures són pel dia següent. Alerta  amb  els  oblits!!
Se’n duran a casa els deures que no acabin a classe.
Els deures es pengen diàriament al BLOG DE PRIMER CURS.

IMPORTANT : continuar llegint  en veu alta davant d'un adult  cada dia i fer la comprensió.
         Enguany s’ha de treballar la velocitat, la fluïdessa i la pronúncia.

         Durant el curs es potenciarà la lectura amb diferents activitats

- tasca de  cap de setmana : lectura d’un llibre  + la fitxa de la lectura. Possiblement cada quinze dies.
-Lectura del llibre de taula.                             
-Sessions a la biblioteca de l’escola.

AVALUACIONS

S’avaluarà la tasca diària a l’aula i l’actitud. També es faran controls periòdics per a l’avaluació individual. S’intentarà fer quan es tengui volum per fer-lo.
En els temes de Medi (Naturals/Socials), els ajudarà que a casa li faceu preguntes. No estudiar de memòria, sino entendre-ho.
També hi haurà autoavaluacions dins dels Projectes. Es donarà importància a la feina en equip.

Per a Català i Castellà s’avaluarà amb tasques de classe i amb controls individuals, l’expressió escrita, l’oral, la comprensió escrita i l’oral. Duran marcat al quadern si han de repassar alguna cosa o duran alguna fitxa de repàs. Es faran dictats preparats. Es treballaran amb profunditat diferents tipus de text i alguns personatges literaris. Es continuaran aprenent poesies.

HI HA TRES AVALUACIONS.  S’HA DE RETORNAR  FIRMAT  EL RESGUARD I ENTREGAR-LO A LA TUTORA.

lCONTINGUTS DEL 2n CURS:
lA LLENGÜES:


Bàsicament LLEGIR  amb la major fluïdesa, velocitat i entonació possibles.
lEs treballarà per aconseguir una bona comprensió escrita i oral. Es treballaran diferents tipus de text ( la carta, la noticia, l’anunci, la invitació, la recepta…)  

lEs continuaran treballant i assolint les normes d'ortografia bàsiques ( majúscules en els noms propis i després de punt, plurals, g/j, c/qu, m abans p/b...) iniciades el curs passat.
lEs potenciarà l'escriptura a partir de l'activitat d'escrit lliure el dilluns a
primera hora i d’altres tipus d’activitats creatives ( targetes, anuncis, poesies, cartells…).

  CONSELL : recordar diumenge vespre què han fet i a on han anat el cap de setmana. 

A MATEMÀTIQUES: bàsicament sumar  duent, restar duent, comptar fins a 999 cap endavant i cap endarrere, de dos en dos, de tres en tres, de deu en deu....Es treballaran molt les centenes i la resolució de problemes matemàtics, tant escrits com orals (Lluis Segarra).
S’estudiaran les taules de multiplicar.           
Durant tot el curs s’aplicarà el mètode quinzet ,iniciat el curs passat, per agilitzar el càlcul mental ( LL. Segarra).
També es farà servir el RACÓ DE MATES DIVERTIDES amb el grup desdoblat, per treballar de forma més individual diferents conceptes matemàtics (rellotges, monedes, geometria, mesura, pes, numeració, problemes...).



CONSELL: NO US SOBTEU AMB TANT DE CONTINGUT!! TENIM TOT EL CURS PER FER-HO!!!

TALLERS I ALTRES PROGRAMES:

CALENDARI DE DITES.
TALLERS INTERDISCIPLINARS.
TREBALL PER AMBIENTS.

HÀBITS DE TREBALL I NORMES D'AULA

Continuen tenint molta importància.

- L’hàbit principal és seure bé, esquena recta, braços damunt taula, mirar qui parla…Tenir-lo en compte també a casa i tenir un lloc adequat per fer les tasques.
 -Les normes de convivència: escoltar els altres, mirar-los quan parlen, demanar les coses bé, donar les gràcies, mostrar respecte…

-Es treballen constantment  habilitats socials. Quan hi ha un conflicte, es resol en el moment.


-És important complir les normes d’aula. Una norma primordial per mi és creure i no haver de demanar les coses tantes vegades. Treballar-ho també a casa. Ells intenten sortir-se amb la seva.

Les NORMES D’AULA es controlen a través dels apartats corresponents a l’agenda i alguna sorpresa esporádica (carta de fecilitació, gomet,..). El no compliment reiterat de les normes duu conseqüències.
-D' higiène i salut: evitar dur els infants amb febre o amb malalties contagioses. En el cas de tenir polls, aplicar immediatament el tractament i comunicar-ho a la tutora.

HÀBITS DE TREBALL I D’ESTUDI. És important des de petits agafar un hàbit que els sevirà per sempre. ( A l'agenda  hi ha uns consells).


A casa, ajudar-los i ensenyar-los a ser cada vegada més autònoms (amb paciència),  amb concordància amb l’edat que tenen i donar-los alguns càrrecs o tasques que impliquin alguna responsabilitat.


SORTIDES I ACTIVITATS PREVISTES PER AL CURS 2016-17

No están definides encara.  S’esperava el TEMA DE CENTRE. ( Pensau que les  disfresses enguany  es fan a l’escola.)
Algun teatre a l’escola, alguna activitat, xerrades, …
Està previst alguna activitat relacionada amb l’art (museu), algunes relacionades amb el tema de l’escola (el circ), alguna relacionada amb animals o plantes…
S’ informarà puntualment mitjançant l’agenda I el BLOG. Les informacions comuns a primer i segon es penjaran al BLOG DE PRIMER CICLE. Les sortides que no necessiten autocar queden autoritzades amb la pàgina 5 de l'agenda.

IMPORTANT: L’autorització de les sortides amb autocar es fa a través de l’agenda, a l’apartat corresponent. No es dóna circular. És important complir els terminis de pagament.

MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER LA VOSTRA ASSISTÈNCIA  A LA REUNIÓ I PER ENDAVANT PER LA VOSTRA SEGURA COL·LABORACIÓ.

BON  CURS  2017/2018 !!!

                                              
                                              

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada